Om varför saker heter som de heter.

Idag är det den 25:e november. Första advent lär väl dyka upp till helgen. Har inte så jättestor koll på det.

Ljusstakarna i folks fönster har varit framplockade i flera veckor. Varför? Jag känner inte av någon julstämning. Inte ens nu när det är snö. Jag kan tänka mig att baka lussekatter och pepparkakor. Men inte nu. Det gör man tids nog. Man ställer väl för fan inte fram midsommarstången i maj?

Jul kan vara mysigt. Varför förstör folk den lilla mysighet som finns kvar genom att sätta fram ADVENTSljusstakarna i mitten av november? Jag bryr mig inte egentligen. Julen har ändå tappat sin betydelse. Fast julmaten är fortfarande god.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tja kul att du uppdaterar hoho. skolans trappuppgång var sjukt ju.

nee kommer inte hem till jul heller.. kommer ju hem från usa den 16 dec o sen åker jag til norge den 17 igen...

meen snackade med pappsen innan. azorerna i juni ju, naajs. hur var housepartyt.. det såg sjukt häftigt ut på bilderna. ha det braa vi hörs av, puss sis

2008-11-26 @ 16:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0