Jag & Per

Med anledning av Per Morbergs något kortfattade svar på mitt oerhört stämningsfulla mail så väljer jag nu att lägga ut hans andra svar här på bloggen. Det kan inte vara enkelt att bjuda denna herre på middag.

Jag frågade vilket kött han själv föredrog. Svaret löd:

Hej Johan! Jag föredrar tamboskap så jägare jag är. Argentinskt kött. Kobe kött från Japan eller guldkött hängt i minst 8 veckor och kyckling från små familje gårdar som ätit marsipan majs och dylikt. Men om jag ändock ska välja något vilt så är en älgkalv som ätit hjortron högt upp i norr att föredra. Vänligen

Kommentarer
Postat av: Line

Wow!

2008-09-11 @ 09:30:06
URL: http://carolineberg.blogg.se/
Postat av: Jocke

Hmmm.... Det här leder till en rad följdfrågor. Hur ser man skillnad på en kalv som ätit hjortron i norr och en, förmodat mindre utsökt, kalv som käkat blåbär i mellansverige. Vart går gränsen i "norr" där kalvarna blir utsökta? Hur smakar guldkött som bara har hängt 55 dagar (7 veckor +6 dagar)? Är det en gradient av smakförbättring från, säg, vecka 5 upp till vecka 8 då den når den ultimata smaken eller är det snarare så att vecka 8 är ett tröskelvärde där smaken går från medelmåttig direkt upp till utsökt??



Det här kräver ett uppföljningsmail till herr Morberg!

2008-09-18 @ 22:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0