En icke-jul.

Julen står för dörren och min lägenhet är fylld av klappar som jag nu ska slå in i härligt juligt presenpapper, pynta med snören och girlanger samt avslutningsvis försluta med det underbara väldoftande röda lacket.

Bullshit.

Jag har inte köpt en enda present, inte bakat en enda pepparkaka och definitivt inte vidrört så mycket som ett granbarr. Min stereo har inte givit ifrån sig en enda julig låt heller. Hade det inte varit för den nyanlända snön och det faktum att jag faktiskt blivit bjuden på en hel del både pepparkakor och glögg så hade det lika gärna kunnat vara oktober.

Men en sak som glädjer mig är att jag faktiskt fått lite gratis här i livet de senaste dagarna. Gratis av sådana som jag absolut inte förväntat mig att jag skall få något gratis av dessutom. Och det hela är något utav tekikens under faktiskt. Igår fick jag åka gratis från Malml för kortläsaren funkade inte och när jag just köpte en kaffe på Coffee House by George så upprepade sig samma scenario där och jag fick mitt svarta opium helt gratis.

Jag brukar älska teknik när den fungerar. Och nu även när den inte fungerar!

God Jul på er kära läsarskara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0