Ständigt denna politik

Jag gjorde ett sånt där politiskt test på http://www.politicalcompass.org. Man fick svara på en ganska stor mängd frågor och de flesta gav en huvudbry så det riktigt kliade i hårbottnen.

Frågan: Tycker du att staten skall subventionera konst och muséer som inte är kommersiellt bärande.
Frågan: Mark borde inte vara något man köper och säljer.
Frågan: Ett företag har inget socialt ansvar frånsett att de ska visa upp vinst för aktieägarna.

Och så där fortsatte det. Skalan man hamnade på såg ut som den nedan. Hitler, Stalin, Friedman och Johan Kristensson är ej utritade men Hitler hamnade längst  upp, Stalin högt uppe till vänster och Friedman längst till höger. Vart jag hamnade låter jag er grubbla på tills vidare men lycktligtvis hamnade jag i ganska gott sällskap. Därmed inte sagt att jag själv är en bra människa!

Kommentarer
Postat av: MIA

Jag tror att du hamnade i de goda männen H.H t D.L och Herr Nelson. Det är vad jag tror! =)

2009-01-29 @ 23:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0