Storstockholm går en på nerverna

Jag anlände till Stockholm idag strax efter lunchtid. Och vilken jävla soppa!
Folk som springer, folk som går, folk som stressar, folk som slöar, folk som tigger, folk som är på väg nånstans, folk som inte är på väg nånstans, folk som ler, folk som stirrar och folk som är fulla.
Det som gör mig mest förvirrad är att jag förstår inte vad alla dessa personer gör. Klockan är två på dagen men alla är i tunnelbanan eller på Sergels torg. Vad hände med sjutillfyrajobben?
Jag ägnade min lediga tid åt att leta efter en skolbok som jag egentligen redan borde ha haft i min ägo. Men så var nu icke fallet.
På Akademibokhandeln jobbade de i alla fall. Eller ja, inte de som beställer böcker verkar det som. Den bok jag sökte var slut.  Närmsta exemplar fanns i Nacka. Allt mer irriterad började jag navigera mig genom de allt tätare massorna och humöret sjönk nu exponentiellt. I Slussen orkade jag inte längre och styrde kosan mot Mörby C och min värd Lindvall.
Nu råkar det dock falla sig så att röda linjen går förbi Universitet och som genom ett infall fjärrstyrdes min kropp ut genom dörrarna och mot dagens tredje försök att få fatt på boken.
Bingo! Sista exemplaret i butiken var mitt.

Nu sitter jag hemma hos Lindvall i Danderyyyyyyyyyyyyd och allt känns mycket enklare. Life is good.

Kommentarer
Postat av: Line

Usch, stackare! Kan inte va lätt o hamna i storstad! ;)

2009-01-27 @ 17:36:27
URL: http://carolineberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0