Kaosuppdatering

Vad som för en vecka sedan var fullt jävla kaos har nu utvecklats till en något bättre tillvaro. Men i takt med den disponibla tidsmängden krymper så bör ju även listan med saker göra det.

Vad som skett är att jag köpt ny kamera, fick den idag. En Nikon D80 med batterigrepp och ett Nikkor 16-85. Alldeles för mycket pengar kostade den men va fan, jag har en fet skatteåterbäring att inkassera snart. Dessutom var jag riktigt trött på mitt gamla 18-55 kitobjektiv som satt på D60'n. Detta kit ska nu alltså säljas av. Så skall även en 28" wide-tv och två cyklar som jag haft stående i ett år men aldrig fått tummen ur för att sälja. Sen börjar det väl förhoppningsvis ramla in lite lönepengar med så småningom!

Azorerna den 18 juni skall bli en m y c k e t skön paus som jag förhoppningsvis kan föreviga med min nya kamera! Det kan vara bra med de två extra millimetrarna vidvinkel med när de stora fiskarna ska fotograferas ombord på ett trångt skeppsdäck :)

Sen en alldeles fenomenal nyhet idag! Någon hade hittat mina nycklar och lämnat in dem till AFB så nu slipper jag dra hemförsäkringen på dem. Tur att det finns vänliga själar! Nu är det bara ett handfat till toaletten som ska fixas med. En deodorantflaska i det gjorde mig 1400 kronor fattigare om jag inte kan hitta och installera ett själv.

Juridiken går sakta framåt men det kommer bli en tuff vecka nästa vecka. Den skall dock spenderas i sommarstugan, separerad från omvärlden. Det blir en tuff uppgift att repetera ett halvårs paragrafglottande inför tentan på söndag den 7:e. Svenskan är i avslutningsfasen. Ett arbete med tillhörande redovisning på fredag plus en ganska omfattande tenta fredagen den 5:e.

Till sist flytten. Om mitt liv är psykologiskt kaos så är mitt rum det fyiska förkroppsligandet av denna kaos. Här ser rent ut sagt för jävligt ut. Men förhoppningsvis ska allt vara nedpackat till lördag då jag och Englund har den stora städdagen. Man önskar att det fanns klarlack som man kunde spreja över hela lägenheten när man flyttade in och sen bara lösa upp den med något medel nu när vi ska flytta ut igen.

Det var ren tur att min dator inte brann upp häromdagen förresten. Jag låg och kollade på film när CPU-fläkten helt plötsligt fick datorn att så gott som hovra ovanför skrivbordet. En handpåläggning resulterade nästan i en skållad hand. Jag vet inte vad det tog åt den men varm var den. Som tur är har den skött sig sen dess. Den får inte lägga av!

Nu är jag förbannat trött och skall sova. "Nya tag i morgon" som skippern på fiskebåten Vandia i Helsingborg alltid avslutar sina fiskerapporter.


Kommentarer
Postat av: Jocke

Gött med ny kamera... Tänkte själv införskaffa mig ett nytt hus i samband med skatteåterbäringen, Pentax K20D ser det ut att bli.

2009-05-27 @ 21:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0