Mycket just nu.

Go vänner, ni kommer dessvärre inte kunna läsa så värst mycket här den närmaste tiden då det drar ihop sig till ett avslut i Lund för den här gången och säcken skall knytas ihop. Jag brukar mycket sällan klaga på att jag har för mycket att göra men just nu har det gått inflation i både skolan, mina intressen och allt annat.

Den närmsta tiden har jag en flytt, en 15 hp-juridiktenta, en 7,5 hp-sociolingvistiktenta, nån sittning, nån dejt, ett antal hundra bilder att sortera, en drös feministböcker från biblioteket att plöja, en sociolingvistisk undersökning att genomföra, ett stort antal Essential-mixes att lyssna igenom, fler böcker att läsa, Tv-program att följa, filmer att se, bilder att ta, bilar att köpa, handfat att laga, nycklar att finna osv. Nä, som ni märker kommer jag inte hinna allt innan den 7 juni då sista tentan är. Tenta+tenta+flytt+nycklar är ju prioriterat. Men varför kommer allt det andra intressanta på en gång? Varför har jag inte kommit på det tidigare?

Märkligt.

Kommentarer
Postat av: Emma

svårt busy man! själv har jag tagit mentalt sommarlov, något som tyvärr syns på studieresultaten. Vissa prioriteringar anser jag mig kunna hjälpa dig med. Typ tv-program och feministlitteratur =) "Under det rosa täcket" och "I en klass för sig" är lätt bäst, den senare kan du till och med få en välskriven sammanfattning om du ber snällt. Jag såg Nordkorea dokumentären och är lite besviken, men "Det våras för extremhögern" var grym!

Lycka till med allt och ta hand om dig!

2009-05-20 @ 17:04:41
Postat av: Anonym

Kolla om det finns ljudversioner på feministböckerna... beror ju lite på vad det är för sorts böcker dock... Då kan du ju plugga medan du sorterar bilder och sånt.



Har själv plöjt 18 h vetenskapsfilosofi-lektioner, Lee Harper's "To Kill a Mockingbird", Aldous Huxley' "Brave New World", Orwell's "Animal farm" och "1984" samt Unni Drougges bok "Boven i mitt drama..." (räknas väl t.o.m. som en feministbok kanske, den var förövrigt störande på många sätt och även rätt så intressant) samtidigt som jag jobbat och åkt spårvagn m.m.



Medvetandets bandbredd ska ligga på ~7 bit/s så det är bara att utnyttja dessa maximalt ;)



Samtliga ovannämnda böcker rekommenderas förövrigt!

2009-05-21 @ 22:01:10
Postat av: Anonym

Ovan: "Postat av Jocke" - Glömmer ju att skriva namn hela tiden...

2009-05-21 @ 22:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0